رئیس کل دادگستری مازندران: بازرسی از حوزه‌های قضایی باید هدفمند و در جهت بهبود امور صورت گیرد

12:56 - 16 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۵۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: بازرسی از حوزه‌های قضایی باید هدفمند و در جهت بهبود امور صورت گیرد
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر انجام بازرسی‌های دقیق و مستمر از حوزه‌های قضایی گفت: بازرسی‌ها باید هدفمند و در جهت بهبود امور صورت گیرد به طوری که خروجی مفیدی داشته باشد و مردم، اثربخشی آن را حس کنند.

خبرگزاری میزان- اولین نشست هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به ریاست رئیس کل دادگستری مازندران و با حضور کلیه اعضا برگزار و در اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی استان تعداد ۶ درخواست مردمی بررسی و با نظر اعضا تصمیم گیری شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: بازرسی‌ها باید هدفمند و درجهت بهبود امور صورت گیرد به طوری که خروجی مفیدی داشته باشد و مردم، اثربخشی آن را حس کنند.

وی همچنین اهمیت آموزش به ضابطان خاص و عام را مورد توجه قرار داد و گفت: ضابطان چشم و چراغ دستگاه قضایی هستند زمانی که نیاز به حمایت ازآنان است باید حمایت شوند زمانی هم که نیاز به تذکر و آموزش است باید در نشست‌های مختلف آموزش داده شوند.

پوریانی ادامه داد: آموزش ضابطان در افزایش رضایتمندی مردم، سرعت درکار و رعایت حقوق شهروندی افراد بسیار موثراست و باید به طور مستمر صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین در این نشست بر اهمیت استقلال قضات، صدور قرار‌های متناسب با جرم و حفظ اقتدار و شان قضات تاکید کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *