خدمتگزار مردم باشید؛ عزیز خدا و ملت خواهید شد

18:45 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۶۰۴
خدمتگزار مردم باشید؛ عزیز خدا و ملت خواهید شد
خدمتگزار مردم بودن، خادمی امام رضا(ع) و روضه خوانی برای سید و سالار شهیدان، حسن خلق‌های برجسته رئیس‌جمهور شهید بود.

خبرگزاری میزان - برای مردم کار کردن قطعا عاقبت به خیری به همراه دارد؛ این را هر مسئولی در هر دولتی در جهان خصوصا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بداند و به آن واقف باشد.
مردم ایران قدرشناس‌ترین مردم جهان هستند. هیچ کس هم قصد قدیس سازی درباره رئیس‌جمهور شهید را ندارد، اما همین که مردم می‌دیدند که برای رفع مشکلات کشور تلاش شبانه‌روزی دارد، امروز و در غیاب او اینگونه خود را مصیبت‌زده می‌دانند. 

مردم محبت و اخلاص را می‌فهمند، اینکه لحن مسئول در گفتار با مردم چگونه است، آیا خود را کنار آنها می‌داند یا از بالا به مردم نگاه می‌کند. بزرگ‌ترین خصوصیت اخلاقی رئیس دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی، مردمی بودن او بود. مخالف و موافق بر این اخلاق نیک او اتفاق نظر دارند و همین اخلاق خوب و مواجهه درست با مردم، امروز باعث این شور و حرارت و ایجاد غم در بین مردم کشور شده است. 


عده ای هم هستند که به خواص معروفند؛ و امروز و به دلیل وجود فضای مجازی فعالیتی بیش از گذشته دارندو به چشم می‌آیند. حضرت امیر، علی ابن ابیطالب هم در نامه خود با مالک اشتر به این خواص اشاره داشته که هیچگاه برای رضایت آنها کار نکن چون هر کاری انجام دهی نمی‌توانی آنها را از خودت راضی کنی، پس به خدمت به خلق خدا و عامه مردم مشغول باش که رضایت خدا و مردم در آن است. 


شهید بهشتی هم در دوران زندگی خود و حتی پس از شهادت مورد هجمه بود و به همین دلیل امام خمینی او را شهید مظلوم بهشتی خطاب کردند. 


درباره رئیس جمهور شهید، مقام رهبری در پیام تسلیت خود به واژه «رئیسی خستگی‌ناپذیر» اشاره کرده‌اند و این درست‌ترین صفت برای او بود. آیت‌الله رئیسی هیچگاه از کار برای مردم خسته نشد و با وجود انبوه توهین‌ها و تهمت‌ها در طول دوران خدمتش در دستگاه‌های  مختلف، هیچگاه دست از کار نکشید و تا آخرین لحظه عمر خود در حال خدمت به مردم و کشور ایران در تلاش بود.

طی روزهای اخیری صحبت‌هایی از رئیس دولت سیزدهم؛ در آخرین جلسه هئیت دولت منتشر شده است که در این صحبت ها آیت‌الله رئیسی به این موضوع اشاره داشته که هیچگاه به دنبال ایجاد تنش در بین 3قوه نبوده و فقط می‌خواسته که به مردم و کشورش خدمت کند و از جوابیه دادن پرهیز داشته، چون خود را یک انقلابی و خادم مردم می‌دانسته است. 


ابراهیم رئیسی شهید شد، او به خواسته خود رسید و عاقبت به خیر شد، اما رفتار نیکش در مواجهه با مردم و خستگی ناپذیری‌اش، می‌تواند الگوی همه مسئولان در کشور باشد.

رئیس جمهور شهید، خادم امام رضا(ع) و روضه خوان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین بود. قطعا این منسب‌ها برای او باعث چنینی عزتی در دنیا و در بین مردم و جایگاه والایی در آخرت برای او خواهد شد.

در راه رضای خدا و خدمت به مردم کار کنید، جاودان خواهید شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *