رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مشکلات آب، برق شهرک صنعتی ماکو، تثبیت مالکیت کارآفرینان و مسئله پارکینگ گمرک بازرگان با ورود دستگاه قضایی حل شد

20:32 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مشکلات آب، برق شهرک صنعتی ماکو، تثبیت مالکیت کارآفرینان و مسئله پارکینگ گمرک بازرگان با ورود دستگاه قضایی حل شد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری استان در راستای بررسی مسائل مربوط به سرمایه گذاری، تولید و کارآفرینی ویژه منطقه آزاد ماکو گفت: در بحث ماشین آلات، کشاورزی، راهسازی، معدنی که مجوز فعالیتشان در محدوده منطقه آزاد ماکو با نظارت و معرفی خود مدیریت منطقه آزاد مطرح شد که تصمیمات خوب و راه گشایی در این خصوص اتخاذ شد.

خبرگزاری میزان - جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با محوریت مشکلات عمده منطقه آزاد ماکو پنجمین برنامه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در شهرستان ماکو بود.

رئیس کل استان به جایگاه ویژه منطقه آزاد ماکو و اهمیت آن در سطح کشور اشاره و گفت: فرصت‌های بسیار ارزشمندی در استان و در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که باید آن‌ها را غنیمت دانست و از همه آن‌ها نهایت بهره را برد.

وی افزود: استان پر از ظرفیت‌های رشد، توسعه و ارتقا در زمینه‌های مختلف از جمله صنعتی، گردشگری، معدنی، کشاورزی و گمرکی هست و از نظر فرصت‌ها یک استان غنی است، لذا همه مدیران باید در جهت ارتقای جایگاه منطقه آزاد ماکو تلاش کنند و از هیچ کوششی در این خصوص فروگذار نکنند.

عتباتی به مقوله تولید اشاره و گفت: یکی از موضوعات مهم که نیازمند همکاری همه مجموعه‌ها و تلاش همگانی است مسئله تولید و رشد اقتصادی استان است چرا که رشد تولید به حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

عتباتی تاکید کرد: می‌بایست قوانین و مقررات را به نفع تولید و اقتصاد درون‌زا تفسیر کنیم چرا که اشتغال و معیشت خیلی از خانوار‌ها در چرخیدن چرخ‌های تولید هست.

عتباتی اظهار داشت، این جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری استان در راستای بررسی مسائل مربوط به سرمایه گذاری، تولید و کارآفرینی ویژه منطقه آزاد ماکو بود که با ارائه درخواست‌هایی از ناحیه تعدادی از کارآفرینان از خود مدیریت منطقه آزادماکو در ارتباط با بعضی از مدیریت‌ها و موضوعات تقریبا ناهماهنگی‌هایی بود که نیاز به ورود دستگاه قضایی استان بود که در بحث ماشین آلات، کشاورزی، راه سازی، معدنی که مجوز فعالیتشان در محدوده منطقه آزاد ماکو با نظارت و معرفی خود مدیریت منطقه آزاد مطرح شد که تصمیمات خوب و راه گشایی در این خصوص اتخاذ شد.

عتباتی ادامه داد: از جمله مشکلات گریبانگیر منطقه آزاد ماکو بحث انشعابات آب و برق بعضی از واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی، بحث تثبیت اراضی مالکیت کارآفرینان با منطقه آزاد ماکو، بحث پارکینگ ورودی گمرک بازرگان مورد اختلاف مجموعه شهرداری و سرمایه گذران و پیمانکاران که در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ و مصوبات گره گشایی اتخاذ و تدبیر گردید که با اجرای مصوبات جلسه مشکلات مبتلابه واحد‌های تولیدی مرتفع خواهد شد.

گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو هم در ابتدای جلسه همکاری‌ها را برای حل مشکلات و گره گشایی از تنگنا‌ها مهم عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی استان در این راه نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

وی افزود، منطقه آزاد ماکو نمونه اقتصاد بدون نفت است و از طریق عوارض دریافتی درآمدزایی می‌کند که بیش از ۷۰درصد آن صرف زیرساخت‌ها می‌شود.

گروسی ابراز امیدواری کرد که جلسه امروز در حل مشکلات عمده واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاری منطقه آزاد نقش مهمی داشته باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: فعالیت‌های اقتصادی تاثیر مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی افزود: نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی برای رشد و ارتقای تولید باید برگزار شود تا مشکلات حوزه تولید شناسایی و برای رفع آن‌ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *