قائمیان: خوزستان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های متعدد رضوی را دارد

15:51 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۵۱
قائمیان: خوزستان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های متعدد رضوی را دارد
مدیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان این که خوزستان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های متعدد رضوی را دارد، گفت: جشنواره‌های شعر رضوی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، آذری و ترکی به صورت بین‌المللی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرهاد قائمیان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عربی که در یادمان دعبل خزاعی شوش دانیال برگزار شد، اظهارکرد: جشنواره شعر عربی رضوی با حضور شاعرانی از کشور‌های مختلف به صورت بین‌المللی برگزار شد که این جشنواره از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های قبل رشد داشته است.

وی مردمی سازی جشنواره‌های امام رضا (ع) را رویکرد اصلی بنیاد بین الملی امام رضا (ع) دانست و ادامه داد: برگزاری محفل شعر عربی در شهر‌های هویزه، دزفول، کارون و بهبهان به عنوان بخش‌های جانبی جشنوراه شعر عربی رضوی با بازخورد‌های خوبی همراه شده است.

مدیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با بی بدیل دانستن ظرفیت‌های فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان علاوه بر جشنواره شعر عربی رضوی می‌تواند میزبان میزبان جشنواره‌های متعدد رضوی در رشته‌ها و بخش‌های مختلف باشد.

۱۶۷ اثر از شاعران کشور‌های مختلف از جمله ایران، سوریه، عراق، لبنان و قطر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی در ۲ بخش شعر فصیح و شعر شعبی ارسال و از این تعداد ۱۱ اثر به انتخاب هیات داوران به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواری انتخاب شد.

آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با میلاد امام مهربانی‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *