رئیس کل دادگستری استان مازندران: توسعه جاده کندوان پیگیری می‌شود

16:19 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مازندران: توسعه جاده کندوان پیگیری می‌شود
رئیس کل دادگستری استان مازنداران گفت: در مورد پروژه توسعه جاده کندوان موارد خوبی به تصویب رسید و موانعی که بر سر راه مجری طرح بود برطرف شد؛ الزاماتی نیز در این خصوص وجود داشت که مقرر شد با برطرف شدن موانع، مجریان طرح از فردا شروع به کار کنند.

خبرگزاری میزان - عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن‌آباد، گفت: کوتاهی درباره حقوق مردم به هیچ وجه از سوی ادارات و ارگان‌ها مورد قبول نخواهد بود و هر کجا بحث حقوق مردم مطرح باشد همه ادارات باید پای کار بیایند و از حقوق شهروندی دفاع کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای خدمت به مردم و مطالبه حقوق شهروندی جرأت به خرج دهند، گفت: قطعاً دستگاه قضایی مازندران نیز در چهارچوب قانون در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و حقوق قانونی مردم استان را مطالبه خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه نیز بر مساله حقوق شهروندی، حقوق مردم و حقوق بیت‌المال تاکید ویژه‌ای دارد و برای این موارد اهمیت ویژه‌ای قائل است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران ادامه داد: در بحث کالا‌های متروکه، شخص رئیس قوه قضاییه برای حل مساله ورود کرد و با همراهی و تعامل مجموعه دولت، بسیاری از موارد، ساماندهی شد.

پوریانی خاطرنشان کرد: مدیران باید نگرش توسعه‌محور و به‌روز به مسائل داشته باشند و با نگاه به آینده و یاری یکدیگر برای رضایت بیشتر مردم تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: ما امین مردم و متولی حل مشکلات مردم هستیم، مشکل مردم مشکل ماست و همه باید تلاش کنیم تا نسبت به حل مشکلات مردم در اسرع وقت اقدام کنیم.

پوریانی تاکید کرد: حضور مدیران دستگاه قضایی و اجرایی در کنار یکدیگر ،یک فرصت مهم و ارزنده است که قطعاً در پیشرفت و توسعه و آبادانی استان مازندران بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کار و خدمت به مردم به هیچ دلیلی نباید متوقف شود و قطعاً مصوبات جلسه امروز برای همه مدیران ذیربط لازم‌الاجرا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با اشاره به پروژه توسعه جاده کندوان گفت: متاسفانه چندین سال است فعالیت این جاده متوقف شده و یا بسیار کند است که موجبات نارضایتی مردم منطقه به ویژه مردم مرزن‌آباد، چالوس و روستا‌های منطقه را فراهم آورده و از طرف دیگر افرادی که به عنوان مسافر وارد مازندران می‌شوند نیز ترافیک بسیار پرحجمی را در این منطقه تجربه می‌کنند که موجب می‌شود ساعت‌ها در ماشین و ترافیک معطل شوند. این مساله نقض حقوق شهروندی است و باید پیگیری لازم برای حل مشکل مذکور صورت گیرد.

پوریانی ادامه داد: در خصوص پروژه توسعه جاده کندوان موارد خوبی به تصویب رسید و موانعی که بر سر راه مجری طرح بود نیز برطرف شد؛ الزاماتی نیز در این خصوص وجود داشت که مقرر شد با برطرف شدن موانع، مجریان طرح از فردا شروع به کار کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تردد کامیون‌های باربری و اتوبوس‌ها در محور کندوان گفت: این مساله به دلیل ناامن بودن جاده به عنوان یک مشکل اساسی مطرح است و در این جلسه به عنوان یک مورد مهم مصوب شد اداره راهداری استان در ایمن‌سازی و صیانت از این راه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهد تا طی چند ماه آینده شاهد تردد اتوبوس‌ها و سایر ماشین‌های سنگین به شکلی مطلوب در این جاده باشیم.

پوریانی در ادامه اظهار داشت: بحث وجود معادن ۱۲ گانه نیز از گلایه‌های اصلی مردم چالوس و مرزن‌آباد بوده است که مشکلاتی را به دلیل ایجاد گرد و غبار و پساب‌هایی که به رودخانه می‌ریزد برای مردم منطقه ایجاد کرده که از لحاظ زیست‌محیطی مشکل‌زا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فعالیت این معادن در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار دارد که در این راستا، ۳ ماه به صاحبان معادن فرصت داده شد تا در کنار فعال بودن معادن، انتظارات مردم نیز با رعایت الزامات زیست‌محیطی محقق شود.

مشکلات تکمیل پروژه توسعه راه جاده کندوان، بررسی مشکلات ایمنی راه جاده کندوان، مشکلات ممنوعیت تردد کامیون‌های باری حامل مواد اولیه شهرک صنعتی در محور کندوان، ارائه گزارش ادارات صمت و محیط زیست در خصوص فعالیت معادن منطقه و تخلفات برخی اشخاص در تصرف حریم و بستر رودخانه چالوس از جمله برخی از موارد مطرح شده در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن‌آباد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *