یکه: استقلال مقابل ذوب‌آهن خوش‌شانس بود/ با تعویض‌های نکونام بازی برگشت

0:45 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۴۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
یکه: استقلال مقابل ذوب‌آهن خوش‌شانس بود/ با تعویض‌های نکونام بازی برگشت
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال منطقی بازی می‌کند و تا لحظه آخر برای کسب ۳ امتیاز می‌جنگند.

مرتضی یکه در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی خوبی بود و به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم. ذوب‌آهن چشم به ضد حملات داشت و در نیمه نخست روی اشتباه خط دفاع استقلال به گل رسید، اما خداراشکر بازیکنان تلاش کردند و روی درخشش ۲ بازیکن خارجی ۳ امتیاز حساس این بازی را کسب کردند. 

وی ادامه داد: ذوب‌آهن با توجه به اینکه در زمین استقلال به میدان آمده بود، آبی‌پوشان را به خوبی آنالیز کرده بودند و روی ضد حملات تصمیم به باز کردن دروازه شاگردان نکونام داشتند که همین امر باعث شد در نیمه اول یک گل را روی اشتباه مدافعان دریافت کنند. در ادامه روی تعویض‌های خوب نکونام استقلال به بازی برگشت و در نیمه دوم هجومی‌تر بازی کردند و توانستیم تا آخرین لحظه روی دروازه ذوب‌آهن حمله کنیم و صدر جدول را پس بگیریم. ما در این بازی خوش‌شانس بودیم و احتمال داشت صدر جدول را به همین راحتی از دست بدهیم.

*باید در بازی‌های پیش رو تمام تمرکزمان را برای پیروزی بگذاریم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد این تیم طی گذشت ۲۶ هفته از لیگ برتر، تصریح کرد: آبی‌پوشان در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشتند و در برخی بازی‌ها امتیازات را به راحتی از دست می‌دادند. اکنون با تمام مشکلات به پایان فصل نزدیک شدیم و امیدوارم این ۴ بازی پایانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم. باید حریفان را بهتر از قبل آنالیز کنیم چرا که در این مقطع حساس اگر بخواهیم بازی‌ها را به این صورت ادامه دهیم به مشکل خواهیم خورد. فاصله ما با پرسپولیس یک امتیاز است و باید در بازی‌های پیش رو تمام تمرکزمان را برای کسب برد بگذاریم.

*اختلاف بین خطیر و نکونام باعث تضعیف روحیه بازیکنان می‌شد

یکه در ارتباط با تغییرات در مدیریت باشگاه، عنوان کرد: اکنون که تغییر مدیریت را در استقلال شاهد بودیم امیدوارم که بهانه دیگری نداشته باشیم. با توجه به اینکه مشکلات زیادی در باشگاه وجود داشت نکونام توانست با اصول خودش تیم را در صدر جدول نگه دارد. امیدوارم که مدیریت فعلی در این مقطع حساس آرامش کادرفنی و بازیکنان را مهیا کنند. ما در برخی پست‌ها با کمبود بازیکن مواجه هستیم، اما نکونام و کادرش در این موضوع به خوبی تیم را هماهنگ کردند. جنگی که در دوران مدیریت خطیر بین او و نکونام وجود داشت باعث تضعیف روحیه بازیکنان می‌شد و حواشی موجود می‌توانست در ادامه فصل به آبی‌پوشان لطمه بزند. خداراشکر مشکلات حل شده و امیدوارم نکونام با آنالیز دقیق حریفان قهرمانی را به هواداران تقدیم کند.

*ماشاریپوف و بلانکو بهترین خرید‌های استقلال بودند

وی با بیان اینکه ۲ خارجی استقلال به خوبی در این بازی درخشیدند، متذکر شد: ماشاریپوف و بلانکو بهترین خرید‌های استقلال در این فصل بودند و در بازی‌های لیگ به کمک استقلال آمدند. امیدوارم مدیریت این ۲ بازیکن را حفظ کند و مانع از خروج آن‌ها شود چرا که این ۲ با دیگر بازیکنان به خوبی هماهنگ شدند و می‌توانند در فصل بعد عملکرد بهتری از خود نشان دهند. ما در میانه میدان نیاز به یک بازیساز داریم تا در کنار ماشاریپوف مکمل یکدیگر باشند، زیرا در این فصل برخی بازیکنان را به خاطر مصدومیت از دست دادیم که یکی از آن‌ها مهدی‌پور بود که نتوانست فصل را به پایان برساند. ما درباره ۲ بازیکن خارجی صحبت کردیم و باید بگویم سایر بازیکنان هم درخشان ظاهر شدند و هر کدام از آن‌ها در این موفقیت نقش داشتند.

*تیم‌ها در پایان فصل سخت امتیاز از دست می‌دهند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه تیم‌ها در پایان فصل سخت امتیاز از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: همواره در بازی‌های پایانی تیم‌ها به سختی امتیاز از دست می‌دهند و با توجه به اینکه فولاد در قعر جدول است و نیاز مبرم به امتیاز دارد می‌تواند به چالشی جدی برای شاگردان نکونام تبدیل شود. نباید به نتایج گذشته فولاد توجه کنیم و با تمام توان به مصاف آن‌ها برویم و به هیچ عنوان آن‌ها را دست کم نگیریم.

مرتضی یکه در پایان خاطرنشان کرد: فاصله ما با تیم دوم تنها یک امتیاز است و برای تثبیت صدر به تمام امتیازات حساس هر ۴ بازی پیش رو احتیاج داریم. در این مقطع از لیگ کار از ریسک گذشته است و نباید بگذاریم کار به دیدار پایانی برسد. اکنون که سرنوشت قهرمانی در دستان استقلال است باید از این فرصت استفاده کنند و نتایج لازم را کسب کند. به قهرمانی آبی‌پوشان اطمینان دارم و امیدوارم در بازی پایانی مقابل پیکان قهرمانی را با هواداران جشن بگیریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *