وجود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته

16:47 - 17 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۶۷۲
وجود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت: هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این نمایشگاه نتیجه تلاش‌های اهالی گردشگری است. ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته در ۲۰ سالن و در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود، ۹ سالن متعلق به فعالان استان‌ها و ۹ سالن متعلق به دستگاه‌های دانش بنیان و یک سالن نیز برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است. 

شالبافیان با بیان اینکه حضور گروه‌های آیینی و نیز معرفی گردشگری خوراک یکی از مهمترین بخش‌های این دوره از نمایشگاه است، بیان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: مالزی، ویتنام، تاجیکستان، تایلتد، ازبکستان، ترکیه، روسیه، زیمباوه، سریلانکا و ... مشارکت‌کنندگان خارجی در این دوره از نمایشگاه هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بیش از ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی از تعدادی از کشور‌های خارجی برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند گفت: مسئولان سازمان‌های تخصصی از جمله دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، دبیرکل اکو، مسئولانی از سازمان همکاری‌های اسلامی، مدیرانی از کشور‌های مختلف و ... نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

شالبافیان ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه، میز‌های گردشگری موضوعی، بوم‌گردی‌ها، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و دانشجویان بیش از ۲۰ دانشگاه که رشته گردشگری در آن‌ها تدریس می‌شود، در این برنامه‌ها حضور دارند.

وی افزود: در نمایشگاه، رویداد‌های جانبی متعددی از جمله نشست با معاونت‌های عمرانی و روسای شورا‌های شهر‌ها برگزار می‌شود، نشست شهرداران نیز سه‌شنبه ۲۴ بهمن درحاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نشست سفرای کشور‌های اسلامی در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن به میزبانی یزد برگزار می‌شود و جشنواره شخصیت‌های گردشگری، نشست گردشگری خوراک، نشست و همایش بین‌المللی گردشگری، نشست گردشگری سبز به مدت سه روز و ... از مهمترین رویداد‌های جانبی نمایشگاه است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، همکاری بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است، توضیح داد: در این نمایشگاه شاهد آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های گردشگری هستیم، در این دوره بانک‌های عامل در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مسائل و مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را در محل برطرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی دنبال می‌کنیم دعوت از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است، گفت: نمایشگاه‌هایی که در تمام دنیا برگزار می‌شود محفل آشنایی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است و از این رو به دنبال ایجاد این فرصت و هم‌افزایی هستیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *